הקו האדום והשמיים הפתוחים

redlineהיכן עובר הקו האדום? הקו של הפצצה באירן?, הקו של המעמד הביניים? הקו של הכינרת שמתחתיו אין לשאוב?

הדיבורים על הקו האדום, מזכירים לי סיפור שקראתי פעם בטור של בן כספית במוסף השבת של מעריב, סופר שם על אריק שרון, אשר כראש ממשלה קיבל טלפון ב2:00 בלילה (אינני זוכר את הפרטים המלאים, להלן רוח הדברים)

"רינג רינג"….

"אדוני ראש הממשלה, מטוס מתקרב לשמי ישראל, חוצה את הקו האדום ואינו מזדהה" ( הימים של אחרי 911)

"תפילו אותו" עונה שרון

"אבל אדוני, אולי זו אזעקת שוא"

"אז אל תפילו אותו" עונה שרון. "אתם קבעתם את הקו האדום,  תיקחו אחריות על הקביעה שלכם"

סוף הסיפור שהמטוס לא הופל כמובן והטייסים, אשר לא הצליחו ליצור קשר עקב תקלה, יצרו קשר לבסוף ונחתו בשלום. ההקשר היה, אם זיכרוני אינו מטעני. האם מועמדת זו או אחרת לראשות הממשלה תדע לענות כך או אחרת אם הטלפון יצלצל ב 2:00 בלילה?

bibi red line

לפעמים קביעת הקו האדום, יותר מסוכנת מחצייתו או אי חצייתו

נזכרתי בסיפור הזה השבוע משום שלאחרונה נחצו קוים אדומים רבים:

מחקו חוב לנוחי, והעבירו הסכם בלי לדבר עם עיני. והמזרחיים שוב לא על השטרות, וההטרדות המיניות של… תפסו כותרות.

המהירות של סיום השביתה, וההסדר גרמו לי לחשוב, האם השביתה הייתה הכרחית? הרי כל כך צודק שהמדינה תישא בהוצאות הביטחון של אל-על ותאפשר לה להתחרות

אבל אז חשבתי: אם ההוצאות האלו נחוצות, אז שאל על תמשיך לשאת בהן כפי שעשתה עד כה, ויש לחייב גם את החברות הזרות, אשר רוצות לטוס לכאן, באותן הוצאות (אותם הסדרי ביטחון)

ואם אינן נחוצות, אז לוותר עליהן לגמרי.

הרי לא יעלה על הדעת, למשל, קניון שכל שעריו פתוחים, ללא מאבטחים כלל,  ורק כניסה אחת, מאובטחת למשעי.

elal

מה עיקר ומה טפל? מחירי הכרטיסים או צרכי הביטחון?

 

 

סגור לתגובות.